سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه می توان یک لوگو دایره ای طراحی کرد که برند شما را جذاب کند

دایره ها یک شکل ایمن و فوق العاده قابل تشخیص است ، شکلی که نشانگر وحدت ، ثبات و یکپارچگی است. آنها به عنوان شکل زمین و خورشید ، نمادی هستند که ما با این سیاره و طبیعت ارتباط برقرار می کنیم.

حلقه ها می توانند به عنوان نمادها یا مونوگرام در یک لوگو یا به عنوان شکلی که کل لوگو در آن زندگی می کند ، استفاده شوند. ما رایج ترین گزینه های طراحی را که کاربران Looka انجام می دهند بررسی کردیم و دریافتیم که دایره محبوب ترین انتخاب ظرف است! حلقه ها نیز یکی از پرکاربردترین گزینه های نماد هستند.



برای کشف اینکه چه چیزی باعث طراحی خوب لوگو دایره می شود - و به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید که آیا برای کسب و کار خود یکی را انتخاب می کنید - بیایید چند لوگو دایره معروف را بررسی کنیم.
استارباکس

استارباکس یک مارک شناخته شده است ، در سال 2011 کلمه کلیدی را از لوگو خود حذف کرد. چهره معروف پری دریایی آژیر - اکنون با چهره ای کاملاً نامتقارن کاملاً نامتقارن - در یک دایره سبز باقی مانده است. طرح نشان روی فنجان های قهوه ، کیسه ها ، تابلوها و موارد دیگر ظاهر می شود.

طراحی لوگو دایره استارباکس


چرا کار می کند: هنگامی که برای اولین بار کار خود را شروع می کنید ، دستیابی به هویت مارک بدون نوشتن متن در لوگو خود سخت است. اما از آنجا که استارباکس سالهاست وجود دارد ، مارک تجاری آن می تواند به تنهایی باقی بماند.

داشتن فقط علامت ، قدرت لوگو را برای مقیاس گذاری ، خوانایی و عملکرد افزایش می دهد. استارباکس نگران داشتن یک لوگو متفاوت در سیستم عامل ها یا برنامه ها نیست. و نام تجاری از استفاده از مکان خارج از مرکز در بسته بندی خود ترس ندارد.
Nivea

Nivea یک لوگو گرد جدید در سال 2013 منتشر کرد. یک علامت کلیدی سفید که در یک دایره آبی تیره قرار گرفته است یادآور حلقه های کلاسیک لوسیون بدن این برند است. در حالی که لوگو مستطیل شکل قبلی تأثیر بسته ای روی بسته بندی گذاشته است ، اما طرح لوگو دایره آبی بلافاصله قابل تشخیص است و از جذابیت عالی (در عین حال مدرن) برخوردار است.

طراحی لوگو دایره Nivea.


چرا کار می کند: بیشتر محصولات Nivea دارای مناطق هدف دایره هستند ، خواه این درب یک بطری باشد یا یک حلقه پیچ. هنگامی که این شرکت تصمیم به تغییر نام تجاری با طراحی گرد آرم گرفت ، کاملاً با محصولات خود مطابقت داشت.

وقتی به محصولات به روز شده نگاه می کنید ، به نظر می رسد بسته و لوگو برای حفظ هویت برند با هم طراحی شده اند. و وقتی آن دایره آبی تیره را می بینید ، به Nivea فکر می کنید. به راستی ، یک آرم دایره کامل!
Pinterest

هنگامی که Pinterest کلمه کلیدی خود را به یک فونت sans-serif در سال 2017 به روز کرد ، نشان "P" آن ثابت ماند (همچنین لوگو دایره قرمز است که بیشتر کاربران آن را از طریق برنامه مشاهده می کنند.) "P" نوشته شده جذاب و کمی ناقص به نظر می رسد ، در حالی که پایین نامه از پایین دایره عبور می کند.

چرا کار می کند: Pinterest با علامت گذاری متن و مونوگرام دایره "P" در همان حروف چاپی راه اندازی شد. این طراحی لوگو به این معنی بود که وقتی هر عنصر را به تنهایی می دیدید ، می توانستید آنها را به راحتی به یکدیگر گره بزنید.

با این حال ، زیرا Pinterest طی سالیان متمادی هویت تجاری قدرتمندی پیدا کرد - و مونوگرام "P" اکنون به تنهایی قابل تشخیص است. این شرکت در حالی که همچنان نشان قرمز مشهور خود را حفظ کرده بود ، توانست علامت گذاری مجدد داشته باشد و از نوع جدیدتر sans-serif برای کلمه کلیدی خود استفاده کند.
بی ام و

BMW دارای یکی از نمادین ترین نمادها در جهان است ، و این طرح در سال 2020 مورد بازنگری اساسی قرار گرفت. عناصر گرادیان و سه بعدی به نفع یک لوگو کمرنگ و عقب کنار گذاشته شدند. نتیجه یک لوگو به سبک یکپارچهسازی با سیستمعامل است که در چاپ نیز بهتر به نظر می رسد. طرح آبی و سفید از پرچم باواریا الهام گرفته شده است و نمونه خوبی از خم شدن علامت مونوگرام به شکل دایره ای است.

لوگو دایره جدید BMW


چرا کار می کند: BMW بیش از 100 سال لوگو خود را ثابت نگه داشته است زیرا از اصول اساسی طراحی پیروی می کند: کنتراست ، سلسله مراتب ، خوانایی و مقیاس پذیری. به وضوح می توانید هر یک از عناصر لوگو را از یکدیگر تشخیص دهید.

مونوگرام یک نوع حروف درشت و بدون خط است و آن را به عنصر اصلی لوگو تبدیل می کند (همانطور که نام شرکت باید باشد). و هنگام کوچک کردن ، متن آن خوانا باقی می ماند - نکته بسیار مهمی که باید هنگام ایجاد یک لوگو به آن فکر کنید!
ضرب و شتم

لوگو هدفون Beats یکی دیگر از نمونه های عالی لوگو دایره است. از فضای منفی برای تعریف حروف کوچک "b" استفاده می شود که عمداً به عنوان نماد هدفون عمل می کند. این آرم تمیز ، تصفیه شده و از ترکیبی از رنگ قرمز و سفید برای ایجاد جلوه ای جسورانه استفاده می کند.

لوگو دایره را می زند

چرا کار می کند: سادگی لوگو Beats همان چیزی است که آن را مشخص می کند. بدون علامت گذاری کلمه یا عناصر اضافه شده ، کاهش و قرار دادن روی محصول آسان است. از آنجا که هدفون های بی سیم کوچک و کوچک می شوند ، این لوگو دایره ای در حالی که هنوز قابل توجه است ، در کوچک کردن هیچ مشکلی نخواهد داشت.
نکات طراحی لوگو دایره

لوگو های دایره دارای تنوع زیادی هستند - برخی از آنها نام شرکت را با شکلی (مانند Nivea و BMW) نشان می دهند و برخی دیگر از آن خارج می شوند (مانند Pinterest).

در اینجا چند سوال وجود دارد که اگر می خواهید یک لوگو دایره طراحی کنید ، می پرسید.

    چرا می خواهید یک طرح لوگو دایره ای داشته باشید؟ فراتر از "جالب به نظر می رسد" یا "کلمه کلیدی من خسته کننده به نظر می رسد" بروید و فکر کنید که چگونه شکل می تواند برند و تجارت شما را تقویت کند ، همانطور که در مثال های بالا دیده می شود.

  •     آیا نام شرکت شما در یک محفظه دایره ای جای می گیرد و آیا با کاهش اندازه قابل خواندن است؟ در غیر اینصورت ، آیا شما مایلید از یک طرح اولیه یا مونوگرام در یک دایره با نام شرکت خود در کنار آن استفاده کنید یا متن را متناسب با فضای مناسب منحنی کنید؟
  •     آیا شما یک لوگو دایره ای پر شکل و پر مانند Nivea را ترجیح می دهید یا طرح کلی دایره؟
  •     آیا می خواهید این دایره فقط دارای علامت کلمه / مونوگرام یا یک نماد باشد (مانند BMW)؟


وقتی دانستید چه نوع لوگو می خواهید - و چرا آن را می خواهید! - این نکات و نمونه های طراحی را بررسی کنید.

مدل های لوگو دایره Keller Brown Realty.

 

نکته شماره 1: کوتاه بمانید


از متن افقی در لوگو دایره استفاده می کنید؟ حداکثر نام شرکت شما باید 1-5 کاراکتر باشد. در غیر این صورت ، از مخفف اختصاری یا حروف ابتدایی در دایره استفاده کرده و علامت کلمه را در کنار آن قرار دهید ، همانطور که در مثال فوق مشاهده می شود.

این علامت کلمه دارای سه کلمه است و مونوگرافی شامل حرف اول هر کلمه است که از فضای دایره ای خردمندانه استفاده می کند. اطمینان حاصل کنید که نوع متن شما در شکل دایره قرار دارد و فاصله خود را طوری تنظیم کنید که بیشترین فضای ممکن را داشته باشد در حالی که هنوز در لبه ها از بالشتک استفاده می کنید.

هدف این است که فضای منفی زیادی نداشته باشید - و هنگامی که لوگو شما کوچک شد ، خوانا باشد. به این فکر کنید که آرم شما به عنوان یک فاوکون ، یک تصویر پروفایل در شبکه های اجتماعی یا کارت ویزیت چگونه به نظر می رسد. شما طرحی می خواهید که در همه کانال ها واضح و خوانا باشد.
وقتی نام شرکتی در سمت طولانی تری دارید و در فضاهای کوچک نمی گنجد ، مونوگرام دایره ای می تواند یک افزودنی هوشمند به علامت کلمه شما باشد. چرا؟ بسیاری از سیستم عامل هایی که از لوگوی خود استفاده می کنید مستلزم آن است که مربع باشد و دایره ها بدون اینکه فضای منفی زیادی از خود نشان دهند ، در داخل مربع ها به خوبی قرار می گیرند.

قوام قلم طراحی لوگو دایره.

نکته شماره 2: ثبات نام تجاری را دنبال کنید


اگر تصمیم دارید علامت کلمه را در کنار مونوگرام دایره ای در لوگو خود بگنجانید ، نوع متن را هم در علامت کلمه و هم در مونوگرام یکسان نگه دارید تا شناخت برند را تقویت کنید.

انتخاب حروفچینی مناسب نیز تأثیر عمده ای در مونوگرام شما دارد. در مثال بالا ، ما از یک نوع حروف درشت sans-serif استفاده کردیم تا در همه اندازه ها خوانا بماند و روی هر کاراکتر یک شکل مثلث منحصر به فرد وجود دارد تا بیشتر قابل تشخیص باشد.

استفاده از حروف چاپی مشخص در مونوگرام برای کسی راحت تر می تواند آن را به لوگو اصلی شما بازگرداند. اگر نوع حروف نازک تری را در یک دایره انتخاب کنید که در هنگام کوچک شدن مشخص نباشد ، لوگو شما کاربردی نخواهد بود - و دوباره به یک مربع برمی گردید.

ماکت حلقه متن منحنی

نکته شماره 3: ایجاد سلسله مراتب بصری


هنگام طراحی لوگو دایره ، به این فکر کنید که چه عناصری قرار است بخشی از لوگو باشند. مردم اغلب eleme تصادفی اضافه می کنند

برای پر کردن فضا ، اما این طراحی ضعیف و تنبلی است. شما می خواهید برای ایجاد سلسله مراتب بصری هوشمندانه از فضا استفاده کنید.

مثال لوگو فوق شامل شش عنصر مختلف است: نام شرکت ، شعار ، مونوگرام ، سال ، نماد و یک ظرف.

از آنجا که عناصر زیادی برای کار وجود دارد ، انحنای متن در نام و شعار شرکت فضای زیادی را برای سایر عناصر فراهم می کند. مونوگرام برای جلب توجه به نام شرکت درست در وسط قرار دارد.

باز هم ، حروف چاپی خوانایی و در صورت کوچک شدن در اندازه کوچک ، دارای کنتراست را انتخاب کنید ؛ حروف درشت ، sans-serif بهترین عملکرد را دارند.
زمان طراحی لوگو دایره خودتان است!

آیا می خواهید یک لوگو دایره ای ایجاد کنید که کاملاً کسب و کار شما را گردآوری کرده و برند شما را متحد کند؟ اگر متن شما به صورت افقی اجرا می شود ، به یاد داشته باشید که از یک نام کوتاه یا مونوگرام استفاده کنید. برای اطمینان از مقیاس پذیری و استفاده بهینه از فضای منفی ، یک حروف بزرگ را انتخاب کنید.

اگر ظاهری شبیه نشان بیشتر می خواهید ، در مورد عناصری که می خواهید اضافه کنید و اینکه می خواهید نام شرکت شما به عنوان متن منحنی به نظر برسد ، خوب فکر کنید.

برای آزمایش طراحی آرم دایره درایو ، با سازنده آرم ما شروع کنید و وقتی آماده ویرایش ماکت مورد علاقه خود هستید ، به قسمت Container در سمت چپ بروید.

منبع : https://looka.com/blog/circle-logo-design/