سفارش تبلیغ
صبا ویژن

10 تا از بهترین لوگو های مد و فشن و نحوه طراحی آن ها

مارک های مد فقط محصولات خود را تولید نمی کنند ، بلکه محصولات آنها هستند. برای پوشاک و لوازم جانبی پیشرفته ، نام مارک - که معمولاً توسط یک آرم مد شناخته شده نشان داده می شود - به همان اندازه طراحی ، مواد و ساخت مهم است. مردم از Louis Vuitton کیف نمی خرند ، بلکه کیف Louis Vuitton می خرند!

بیش از سایر صنایع ، مد برای جلب مشتری و ایجاد افراد متخصص ، به برند سازی متکی است. مردم برای شناسایی خود از سبک لباس خود استفاده می کنند ، بنابراین شرکت های مد باید خریداران را با همان حس سبک پیدا کنند. این به معنای طراحی یک لوگو مد است که با استفاده از شکل ها ، رنگ ها و فونت های مناسب برای مخاطبان مورد نظر خود ، با افراد مناسب صحبت می کند.



اما اگر در مورد اشکال لوگو ، رنگ ها ، فونت ها و تمام مشخصات طراحی آگاهی نداشته باشید ، چه می کنید؟ در این مقاله ، ما در مورد طراحی آرم مد برای تازه کارها توضیح می دهیم تا پاهای خود را خیس کنند. ابتدا 10 لوگو برتر مد را در حوزه حرفه ای تجزیه و تحلیل خواهیم کرد ، و سپس برخی از نکات مربوط به شروع را که هر کسی می تواند استفاده کند ، شرح خواهیم داد. از این نکات در لوگو مد خودتان به عنوان راهی به باند استفاده کنید!

10 بهترین لوگو مد

 

لویی ویتون


 

یکی از بهترین مزایای لوگو های مد این است که ، اگر ظاهر خوبی دارند ، می توانید از آنها به عنوان چاپ روی محصولات واقعی خود استفاده کنید. هیچ کس آن درس را بهتر از لویی ویتون نمی داند ، که لوگو آن بر روی هر یک از کیف های سطح بالای آنها به راحتی قابل تشخیص است. برای ساخت این کار ، آنها به یک لوگو ساده نیاز دارند. یک لوگو چاپ کلمه (با استفاده از نام کامل آنها) برای چاپ مداوم بیش از حد طولانی است ، بنابراین آنها از یک لوگو مونوگرامی با حروف اول نام تجاری خود ، LV استفاده می کنند.

اما نحوه ترکیب حروف چیزی است که به آن حالت سبکی می بخشد. به عنوان یک چیز ، خود حروف به صورت سری بندی می شوند (Serif ها نام مناسبی برای آن «برچسب» های کوچک هستند که باعث می شوند حروف رسمیت بیشتری داشته باشند). Serifs یک روند رایج در میان لوگو های مد است تا مارک ها را پیچیده تر نشان دهد.

با این حال ، آنچه که باعث می شود لوگوی لوئیس ویتون پاپ شود ، شیب L برای ایجاد موازی آن با V است. به عنوان بخشی از یک صنعت خلاق ، مارک های مد از ظاهر تیز و غیر متعارف بهره مند می شوند ، بنابراین اصلاحات کمی از این دست باعث می شود تا ظاهر لوگو شما خراب شود شما را فریبنده تر می کند.

 

دیور


برخلاف لوئیس ویتون ، دیور بیشتر از لوازم جانبی با لباس ، کفش و محصولات زیبایی سر و کار دارد. این بدان معناست که داشتن یک لوگو کوچک و جمع و جور مهم نیست زیرا آنها از آن به عنوان الگوی تکراری استفاده نمی کنند. در نتیجه ، آنها می توانند لوگو های wordmark را آزمایش کنند ، خصوصاً که نام آنها فقط چهار حرف دارد.

ویژگی اصلی لوگو Dior ، بزرگ D است ، که به طور نامتناسبی از بزرگتر از نمونه کوچک آن بزرگتر است. این به مشتری چیزی می دهد که باید روی آن تمرکز کرده و آن را به خاطر بسپارد - و "حافظه آن را لنگر می اندازد".

برای بقیه تایپوگرافی ها ، دیور از آداب و رسوم لوگو مد پیروی می کند: یک فونت کاملاً پیچیده و رنگ سیاه و سفید. مانند قلم های رسمی ، رنگ مشکی با ظرافت ، و همچنین قدرت و حتی رمز و راز ارتباط دارد و آن را کاملاً مناسب صنعت مد می کند.

 

Giorgio Armani


در مقایسه با مارک های دیگر ، جورجیو آرمانی دارای "عادی ترین" لوگو است. یک چیز ، این تنها نشان حیوانات در لیست ما است - طلسم حیوانات معمولاً برای مارک های پایین زمین رزرو می شود ، اما یک عقاب سلطنتی برای مد مناسب است.

همانطور که در راهنمای شکل های لوگو توضیح دادیم ، خطوط افقی مکرر نشان دهنده ثبات و تعادل است. هنگامی که با تصاویر عقاب و رنگ سیاه ترکیب می شود ، یک هویت تجاری قدرتمند و تقریبا تهاجمی ایجاد می کند ، که مناسب مشتریانی است که آرمانی را خریداری می کنند تا احساس نخبه کنند.

هنوز هم استفاده از نام کامل شرکت و نوشتن آن با قلم مشکی مشکی کافی است تا مانند مارک مد ظاهر و احساس شود.

 

Miu Miu



Miu Miu از سایر گرایش های لوگوی مد فاصله می گیرد و کاری کاملاً اصلی انجام می دهد - که با صنعت خلاقانه مد نیز متناسب است. مانند سایر آرم های مد ، آنها علامت گذاری به رنگ سیاه را انتخاب می کنند. اما شباهت ها به همین جا ختم می شود.

برای یک چیز ، Miu Miu از یک فونت sans-serif ("بدون serif") استفاده می کند ، بنابراین بلافاصله آنها به عنوان قابل دسترسی تر و حتی دوستانه تر از مارک های منحصر به فرد هستند. با این حال ، ستاره واقعی این آرم منحنی ها است - زیرا چشم انسان به طور طبیعی هر خطی را که می بیند دنبال می کند ، منحنی ها تصویری را ایجاد می کنند که سرگرم کننده و بازیگوش تر از ، مثلاً خطوط مستقیم و گوشه های تیز است.

علاوه بر همه اینها ، Miu Miu از ظاهری بدون شکل استفاده می کند تا سبکی کاملاً منحصر به فرد به آن ببخشد ، به راحتی از نمونه های جالب آن قابل تشخیص است.

 

The North Face



همه مارک های مد… مد نیستند. North Face ژاکت های سنگین درست می کند و ورزشکاران زمستانی در فضای باز را مانند اسکی بازان هدف قرار می دهد ، اما به عنوان تولید کننده پوشاک ، آرم آنها باید از همان دستورالعمل های سایر مارک های مد پیروی کند - یعنی اینکه باید از نظر ظاهری خوب باشد.

بنابراین North Face از آزادی های بیشتری نسبت به مارک های هایت کوتور برخوردار است و آرم آنها از مزایای کامل برخوردار است. آنها از فونت sans serif استفاده می کنند تا به صورت غیررسمی و قابل دسترسی - نه پیچیده و منحصر به فرد - برای درخواست تجدید نظر

کسانی که واقعا به مد اهمیت نمی دهند و فقط یک کت گرم می خواهند.

منحنی ها نیز در این غیررسمی بازی می کنند. همانطور که در بالا توضیح دادیم ، منحنی ها تصویر را غریب تر می کنند. North Face همچنین این فرصت را دارد که علاوه بر رنگ مشکی ، رنگ های بیشتری را نیز تجربه کند ، زیرا رنگ سیاه برای مارک های قابل دسترسی و پایین زمین ضد خلاف است.

 

Prada



پرادا دارای یک آرم جالب است ، و یک لوگو مثال زدنی برای صنعت مد زیرا می داند چه زمانی از روندهای سنتی استفاده کند و چه زمانی قالب را بشکند.

تاکنون می توانید برخی از عناصر اصلی لوگو مد را تشخیص دهید: رنگ سیاه ، فونت serif و لوگو wordmark. اما صنعت مد از خلاقیت و "شکستن قوانین" سود می برد ، بنابراین آرم پرادا برای حفظ منحصر به فرد و تازه بودن آن نیز آزادی هایی در نظر گرفته است. به عنوان مثال ، سریال ها در واقع خوشه ای هستند و منحنی ها در کمترین حالت ممکن قرار می گیرند و به آن احساس تند ، کوبیستیکی می دهند که باعث می شود برند قدرتمند و ایمن به نظر برسد.

همچنین لازم است به پیچ و تاب هوشمندانه R. توجه داشته باشید. اغلب در لوگو ها (از هر صنعت) ، مارک ها یکی از انواع مختلف را در یکی از حروف قرار می دهند تا هم لوگو جالب باشد و هم به بهبود شناخت برند کمک کند. (همانطور که در راهنمای لوگو های فنی ما ذکر شده است ، مانند A در سامسونگ یا E در Dell).

ورساچه


مانند آرمانی ، ورساچه دوست دارد که انتخاب کند و کدام یک از لوگو های مد را دنبال کند و کدام یک را رها کند. آنها از یک لوگو wordmark در یک فونت سیاه استفاده می کنند ، اما آنها یک فونت sans serif ساده با حروف ساده را به چیزی فانتزی تر ترجیح می دهند.

با این حال ، برای جبران خسارت ، آنها (گاهی اوقات) از یک لوگو دکوراسیون بیش از حد فانتزی استفاده می کنند - یکی از معدود نمونه های پیشرفته. به نظر می رسد هم چهره تندیس و هم الگوی زاویه ای موجود در قاب یادآور سبک های یونان باستان است که ذاتاً احساسی کلاسیک و بی انتها به برند مد می دهد.

Ray Ban



مانند North Face ، Ray Ban از محدودیت های مارک های سطح بالا رنج نمی برد (اگرچه شما آن را با برچسب قیمت آنها نمی دانید). Ray Ban بیشتر در عینک های آفتابی کار می کند ، بنابراین نیازی نیست نگران انحصار یا پیچیدگی به اندازه مدل هایوت بالا باشید.

این کار آنها را آزاد می کند تا از یک تایپوگرافی دست نویس ، بیش از حد معمولی ، تقریباً مانند یک امضا استفاده کنند. این امر تقریباً از طریق افراد از طریق آنها باز می شود - دوستداران مد پیشرفته می توانند Ray Bans را در کنار افرادی که چیزی از دنیای مد نمی دانند بپوشند.

رالف لورن

از میان طلسم های صنایع ، تعداد کمی به اندازه بازیکن چوگان رالف لورن موفق هستند. این نماد ساده ، وقتی روی پیراهن دوزی می شود ، نه تنها برای اکثر خریداران بلافاصله قابل تشخیص است ، بلکه اکنون به نمادی از وضعیت و هویت تبدیل شده است - هدف هر لوگو .

از طریق نام تجاری ماهرانه طی چند دهه ، رالف لورن لوگو خود را به نمایندگی از دقیق لباس های گاه به گاه بالا که مشتریان آن به دنبال آن هستند ، ارتقا داده است. هر کسی که پیراهن رالف لورن را خریداری کند ، می تواند هویت مطلوبی داشته باشد که به طور مداوم فروش جدید و مشتریان جدید را تداوم می بخشد. البته ، برای این نوع موفقیت ، شما هم به قوام و هم به زمان احتیاج دارید ، بدون اینکه یک لوگو مشخص را ذکر کنید.

جدا از طلسمشان ، رالف لورن با بقیه لوگو مد خود طبق قوانین بازی می کند. وقتی آرم نام آنها را می خواهد ، با یک فونت رسمی فانتزی نوشته می شود ، که اغلب با رنگ سیاه نشان داده می شود.

شانل


شانل که نیروی محرکه صنعت مد مدرن است ، تا به امروز به عنوان مرجعی در زمینه طراحی مد ، بلکه بازاریابی مد و نام تجاری باقی مانده است. این کوکو شانل بود که انحصار را به عنوان ابزاری برای بازاریابی محبوب کرد و محصولات خود را قیمت گذاری کرد تا همه توانایی خرید آن را نداشته باشند - که به نوبه خود باعث شد همه آنها را بخواهند!

علیرغم اینکه پیشرو ظرافت در مد مدرن است ، لوگو Chanel تمایل دارد از روندهای نخبه گرایی جلوگیری کند: در عوض ، آنها از یک فونت sans serif ساده و مقدار زیادی منحنی استفاده می کنند. با این حال ، رنگ مشکی پررنگ و حروف ضخیم سایه هایی از این شکل منحصر به فرد را حفظ کرده و بهترین مارک را از هر دو جهان به برند می بخشد.

در حقیقت ، آنچه باعث آراستگی لوگو شانل می شود ، تصاویر زیبا و درخشان آن است ، آمیزه ای بین یک لوگو تصویری و یک آرم مونوگرام. استفاده از منحنی ها یک اثر خواب آور ایجاد می کند که چشم بینندگان را در طراحی قفل می کند ، در حالی که همزمان نام تجاری را با دو C (Coco Chanel) زیربنایی می کند. این نه تنها خریداران را به وجد می آورد و آنها را ترغیب به خرید می کند ، بلکه برند مد را برای بعداً در ذهن آنها نقش می بندد.

 

3 نکته تخصصی در زمینه طراحی لوگو های مد


 

می خواهید برای مارک خود یک لوگوی مد طراحی کنید. مهم نیست که به چه سبکی می خواهید یا مخاطبانی را هدف قرار می دهید ، این 3 نکته می تواند به شما کمک کند تا لوگوی خود را متناسب با مارک تجاری خود مانند یک دستکش ساتن و لباس شب تنظیم کنید.

 

اجازه دهید تایپوگرافی کار خود را انجام دهد


 

همانطور که در بالا با 10 بهترین لوگو برتر مد مشاهده کردیم ، اکثر مارک های صنعت مد آرم های کلمه ای یا مونوگرام را انتخاب می کنند. اگرچه آرم تصویری گاه به گاه به موفقیت می رسد (مانند آرمانی یا رالف لورن) ، به طور کلی بهتر است از لوگو های متنی برای مد استفاده کنید. چرا؟ استفاده از آرم های تصویری ممکن است باعث منحرف شدن ظاهر لباس ها شود - آرم های مبتنی بر متن تمام توجه را به لباس می دهند.

با این حال ، استفاده از لوگو های مارک کار و مونوگرام ، ابزار کمتری برای برقراری ارتباط با سبک شما فراهم می کند. شما فقط به عناصری مانند تایپوگرافی و رنگ محدود هستید و نشان می دهید که مارک شما از چه شخصیتی برخوردار است. به همین دلیل شمردن آن تصمیمات بسیار حیاتی است.

تایپوگرافی که انتخاب می کنید - قلم ، اندازه حروف و هر نوع انتخاب سبک (مانند نحوه انحراف لویی ویتون به L) - همگی می توانند شخصیت برند شما را به مشتریان منتقل کنند و به شما در جذب خریداران هدف کمک کنند. با توجه به اینکه خریداران هدف خود را همیشه در ذهن داشته باشید ، با دقت تصمیمات متن خود را بگیرید.

یکی از اولین تصمیم های تایپی که می گیرید این است که فونت شما serif باشد یا sans serif. این یک انتخاب کاملاً اساسی است ، اما تعیین کننده استراتژی اصلی برند شماست. به طور خلاصه ، اگر می خواهید مسیر منحصر به فرد و پیچیده ای را امتحان کنید ، serif ها را انتخاب کنید ، در صورتی که می خواهید نام تجاری شما در دسترس و عادی باشد ، sans serif را انتخاب کنید.

 

با یک رنگ بچسبانید


 

اگرچه مارک های سایر صنایع معمولاً از طرح های رنگی با دو یا سه رنگ (یا بیشتر) استفاده می کنند ، اما مارک تجاری مد فقط یک رنگ است. استدلال همان است که چرا مارک مد از آرم های تصویری گریزان است - لوگو نباید از لباس واقعی منحرف شود. و از آنجا که رنگ برای لباس بسیار مهم است ، استفاده از یک آرم چند رنگ باعث حواس پرتی و در بعضی مواقع با لباس واقعی یا لوازم جانبی آن می شود.

به همین دلیل ، آرم های مد فقط یک رنگ هستند ... و آن یک رنگ نیز سیاه است. این هم اتفاقی نیست ؛ رنگ مشکی معمولاً با همه چیز مطابقت دارد و آن را به عنوان رنگ آرم کل صنعت مد در می آورد - از این رو این عبارت ، "... سیاه جدید است."

با این حال ، شما می توانید از هر رنگی که با نام تجاری شما متناسب باشد استفاده کنید. اگر تمام خط لباس شما به رنگ مشکی است ، ممکن است بخواهید برای کمک به دیده شدن ، یک تن سفید یا خاکستری برای آرم خود انتخاب کنید. متناوباً ، ممکن است بخواهید رنگ خاصی را انتخاب کنید که نشان دهنده برند شما باشد و به آن یکی بچسبید. به عنوان مثال ، مارک های مد H&M و Uniqlo هر دو رنگ قرمز را برای نام تجاری خود ترجیح می دهند. جالب اینجاست که قرمز به عنوان رنگهایی که بیشترین توجه را به خود جلب می کنند ، بعد از سیاه است.

 

منحنی ها اغوا کننده هستند


 

جدا از انتخاب بین serif ها و sans serif ، شما همچنین باید درجه منحنی های خطوط مستقیم را در متن لوگو خود انتخاب کنید.

ایده این است: خطوط مستقیم و زاویه تیز

s نشان دهنده ثبات ، قدرت و جدیت است ، در حالی که منحنی ها نشان دهنده بازیگوشی ، شامل شدن و دوستی است. بسته به هویت برند خود ، می خواهید تعادل و سرگرمی مناسب را انتخاب کنید.

اگر برای یک مارک انحصاری و پیشرفته همه کاره هستید ، حداقل منحنی ها را می خواهید - ببینید چطور Prada منحنی های P ، R و D را له می کند تا آنها را به عنوان یک مزاحمت اضافی در بیاورد. اما اگر به دنبال یک مارک در دسترس هستید که در دسترس همه باشد ، منحنی های بیشتری مانند North Face می خواهید.

مطمئناً ، بیشتر مارک ها چیزی در این بین می خواهند ، به ویژه برای شخصیت خاص خودشان سفارشی شود. به همین دلیل است که شما را به خلاقیت تشویق می کنیم - فقط به همان اندازه که می خواهید لوگو خود را برای نیازهای خود تنظیم کنید ، منحنی درست کنید.

 

چگونه یک آرم مد درست کنیم


 

اکنون که ایده ای از لوگوهای م effectiveثر مد را پیدا کردید ، س isال این است که چگونه یک آرم درست می کنید؟ اساساً شما دو گزینه دارید: کسی را استخدام کنید تا آن را برای شما طراحی کند یا خودتان آن را طراحی کنید. هر دو محاسن و معایب خاص خود را دارند ، بنابراین اجازه دهید هر دو را به صورت جداگانه بررسی کنیم.

استخدام یک طراح


 

طراحان حرفه ای تمام نکات ، ترفندها و تکنیک هایی را که در بالا ذکر کردیم ، و سپس برخی از آنها را قلباً می دانند. وقتی طراح ، مستقل یا آژانس استخدام می کنید ، تخصص آنها را به اندازه زمان آنها می خرید.

مسئله این است که ، هیچ طراح ماهری به صورت رایگان کار نمی کند. مهمترین نکته منفی در استخدام یک طراح هزینه است - طراحان با استعداد صدها یا حتی هزاران دلار برای طراحی لوگو هزینه می کنند.

بعضی اوقات می توانید جایگزین های ارزان تری را در سایت هایی مانند Fiverr پیدا کنید ، اما این سایت ها در تحویل آنچه که وعده داده اند سابقه ضعیفی دارند و تعداد زیادی از کاربران Fiverr سابق هستند که احساس می کنند از آنها جدا شده اند. استاندارد صنعت برای طراحی آرم حدود 200 دلار است ، بنابراین اگر کسی 5 دلار هزینه می کند ، حق دارید مشکوک شوید.

علاوه بر این ، حتی اگر پول لازم برای پس انداز داشته باشید ، یافتن طراح مناسب برای شما دشوار است. طراحی گرافیک یک زمینه خلاقانه است ، بنابراین سبک های هنری بی شماری برای انتخاب وجود دارد. شما باید مطمئن باشید طرحی را پیدا می کنید که هم دید شما را درک کند و هم بتواند آن را زنده کند ، اما این می تواند زمان ببرد.

 

خودتان یک لوگو طراحی کنید



اگر در بودجه خود پول نقد اضافی برای لوگو ندارید ، ناامید نشوید. در حالی که در گذشته ممکن است گزینه های محدودی داشته باشید ، امروزه فناوری پیشرفت کرده است به طوری که در واقع هر کسی می تواند لوگوی خود را با استفاده از یک ابزار طراحی لوگو آنلاین مانند logogenie طراحی کند.

در عصر دیجیتال ما ، نرم افزار طراحی به مهارت فنی دستان شما و بیشتر به ایده های خلاقانه شما مربوط می شود. شما نیازی به تسلط بر ضربه های قلم مو یا سایه زدن مداد ندارید - حتی به دستان ثابت هم نیاز ندارید. با سازندگان آرم دیجیتال ، تنها چیزی که شما نیاز دارید یک ایده است.

Logogenie و سایر ابزارهای طراحی آنلاین ، از الگوها برای ایجاد طراحی سریع و آسان ، حتی برای تایمرهای اول استفاده می کنند. ابتدا صنعت خود را از فهرست کشویی انتخاب می کنید.

 

ما الگوهای خود را بر اساس نیازها و خواسته های صنایع برتر طبقه بندی کرده ایم ، بنابراین یافتن مالکیت شما اولین قدم است. سپس الگوریتم ما بهترین انتخاب ها را برای صنعت شما ایجاد می کند.

 

به سادگی یکی را که دوست دارید انتخاب کنید و ویرایش را شروع کنید. می توانید هر الگویی را که می خواهید سفارشی کنید و گزینه های خود را برای این موارد شخصی سازی کنید:

 

  • تصاویر اصلی
  • نام و شعار شرکت
  • قلم و تایپوگرافی
  • طرح های رنگی
  • اندازه متن و عکس
  • قرار دادن متن و عکس
  • افزودن نمادهای جدید
  • لایه بندی (قرار دادن برخی از تصاویر پشت یا جلوی دیگران)


 

شما می توانید از بین بیش از 200 نماد ، از کتابخانه داخلی ما انتخاب کنید. یک نگاه سریع نشان می دهد که بسیاری از تصاویر فکری که در بالا ذکر کردیم وجود دارد ، از جمله درختانی با برگ های رنگین کمان ، تاج های محافظ ، کتاب ها ، کلاه های فارغ التحصیلی و موارد دیگر.

 

اگر می خواهید از تکنیک های پیشرفته تری استفاده کنید ، ما یک راهنمای سریع برای مبتدیان برای استفاده از Logogenie نوشتیم. این همه تفاوت های ظریف رابط Logogenie را توضیح می دهد ، از جمله نحوه ویرایش جنبه های جداگانه تصویر پایه ، تغییر رنگ های خاص اما سایر موارد و تکمیل تایپوگرافی شما.

با استفاده از یک سازنده آرم DIY مانند logogenie ، می توانید در عرض چند دقیقه یک آرم درجه حرفه ای ایجاد کنید. پس از اتمام کار ، می توانید تمام مجوزها و مجوزهای تجاری را با قیمت 24.90 دلار خریداری کنید ، که برای همیشه به شما نشان می دهد.

در حالی که الگوی طراحی برای اولین بار به خوبی کار می کند ، اگر قبلاً از برخی اصول طراحی گرافیک استفاده کنید ، نتیجه بهتری خواهید گرفت. برای نکات ویژه در مورد طراحی ، مستقیماً از طراحان خبره ، وبلاگ ما را بخوانید.