سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اینترنت اکسپلورر و اج: تاریخچه لوگو این دو مرورگر

چند کلمه درباره اینترنت اکسپلورر

قبل از شروع تجزیه و تحلیل لوگو اینترنت اکسپلورر ، بیایید نگاهی دقیق تر به داستان پشت این مرورگر بیندازیم ، همانطور که از آن متنفر است. در سال 1995 ، اینترنت اکسپلورر به عنوان گزینه ای پولی برای ویندوز 95 مایکروسافت ظاهر شد. سپس این مرورگر مستقیماً در ویندوز 98 ادغام شد و در نتیجه استفاده بسیار بیشتری از آن انجام شد. در سال های بعد ، اینترنت اکسپلورر مهمترین مرورگر اینترنت شد قبل از اینکه توسط موزیلا فایرفاکس ، اپل سافاری و گوگل کروم در سال 2010 پیشی گرفته شود. در سال 2015 ، با شدت گرفتن رقابت ، مایکروسافت از یک برنامه جدید به نام Edge استفاده کرد و به آرامی دور شد از اینترنت اکسپلورر قدیمی.

 

اولین لوگو های اینترنت اکسپلورر


اولین لوگو های اینترنت اکسپلورر بسیار مربوط به مایکروسافت بود. در واقع ، در ابتدا ، این فقط یک محصول برای ویندوز بود. با این حال ، با گذشت سالها ، مرورگر وب هویت نام تجاری خود را ایجاد کرد. از سال 1995 تا 1997 ، ترکیب Microsoft Internet Explorer با سه نشان استفاده شد. این سه لوگو نیز در مدت زمان کوتاهی ایجاد شده اند ، این سه لوگو با هم ترکیب شده اند: نام شرکت با یک نمودار. با این حال ، سومین لوگو اینترنت اکسپلورر ، نسخه 1996 ، شاهد ورود E بود که به خوبی می شناسیم. از سال 1997 ، مایکروسافت فقط گرافیک نسخه های بعدی آرم حذف شد.

 

لوگو با گذشت زمان


از سال 1997 ، نشان اینترنت اکسپلورر تقریباً بدون تغییر باقی ماند. نسخه های مختلفی وجود داشت ، اما تشخیص آبی E مرورگر وب همراه با یک دایره کمی مورب که از E عبور می کرد ، همیشه آسان بود. این نوع لوگو یک نماد نمادی بود که سایر شرکت های بزرگ مانند Apple و MasterCard از آن استفاده می کردند. نشان های نمادها از این جهت که با تصاویر نام تجاری قوی شناخته می شوند ، متمایز هستند.

 در سال 2001 ، لوگو آبی اینترنت اکسپلورر با افزودن سایه ها جلوه ای سه بعدی جزئی ایجاد می کند تا عمق ظاهری داشته باشد. این در نسخه 2006 برجسته می شود. دایره اطراف E با این نسخه به زرد تغییر می کند. این در نهایت با طراحی مجدد 2011 و 2012 ساده می شود. رنگ زرد نیز ناپدید می شود تا فقط رنگ آبی باقی بماند.

 18 سال تاریخ طراحی اینترنت اکسپلورر - 54 عکس - موزه نسخه

منبع: Versionmuseum.com

ورود به لبه و هویت نام تجاری جدید


 چه روشی بهتر از راه اندازی مجدد محصول برای راه اندازی مجدد محصول؟ این دقیقاً همان کاری است که مایکروسافت هنگام راه اندازی Edge انجام داد: جانشین اینترنت اکسپلورر در سال 2015. اولین لوگو مرورگر Edge بسیار شبیه به Internet Explorer بود. این از E آبی تشکیل شده بود ، اگرچه همان سایه نسخه های قبلی نبود. تفاوت عمده این دو نسخه در بیضی بود که زمانی نامه را همراهی می کرد. لوگو Edge از مفهوم دایره برای ایجاد انتهای تیز استفاده می کرد. این از آنجا که کلمه edge به معنای کانتور یا تیز است ، معنا پیدا کرد. البته ، این یک اشاره به لوگو اینترنت اکسپلورر است. حتی ممکن است فکر شود که این نسخه جدیدی از محصول اصلی بود.

 در سال 2019 ، مایکروسافت سرانجام با طراحی مجدد لوگو Edge از حالت عادی خارج شد. برای یک بار ، به نظر نمی رسید که صدمین طراحی مجدد لوگو اصلی باشد. این بار لوگو شکل دایره ای تری داشت. شما می توانید یک موج یا حتی حرف E را مشاهده کنید ، که همچنان رشته مشترک بین تمام نسخه های این لوگو ها برای اینترنت اکسپلورر و اج است. با این حال ، این شکل نه چندان جلب توجه می کند بلکه استفاده از چندین سایه مختلف برای اولین بار است. از آبی به فیروزه ای به سبز می رسیم. ذکر این نکته مهم است که هم اکنون سایه زنی یکی از بزرگترین روندها برای لوگو ها ، به ویژه در وب است. فقط باید از لوگو اینستاگرام به عنوان نمونه یاد کنیم. با این حال ، استفاده از سایه بان برای یک مرورگر اینترنت یادآور لوگو Mozilla Firefox ، یکی از رقبای آن است. به طور خلاصه ، چه بخواهید و چه نخواهید ، باز هم یک طراحی مجدد بسیار متفاوت از چند نسخه اخیر است.


منبع: Underconsideration.com

 چگونه می توان از Internet Explorer یا Edge برای طراحی مجدد خود الهام گرفت


 روش های زیادی وجود دارد که می توانید از مارک اینترنت اکسپلورر و اج الهام بگیرید. اول اینکه ، لوگو های آنها اغلب ساده و نمایشی بوده که برای دنیای دیجیتال بسیار مناسب است. همچنین لازم به ذکر است که رنگ آبی یکی از پر استفاده ترین رنگ ها برای لوگو ها است. دلیل این امر این است که رنگ آبی علاوه بر اینکه یکی از محبوب ترین رنگهاست به طور کلی با دانش و اعتماد همراه است. همچنین ، از انجام طراحی مجدد جزئی لوگوی خود دریغ نکنید تا آن را با زمان و روند سازگار کند. همانطور که اینترنت اکسپلورر در طول سالها انجام داده است ، عناصر مهم را برای ایجاد ارتباط بین نسخه ها نگه دارید. این تا حدی تمایل به حفظ تصویر به روز برند است.

 

در پایان ، امیدواریم با کشف ماجرای لوگو های مختلف اینترنت اکسپلورر و اج بتوانید حس کنجکاوی خود را برآورده کنید. نظر شما در مورد طراحی مجدد جدید چیست؟ آیا تومانند جسارت چندین سایه مختلف یا برعکس بیش از حد نمایان است؟ موفق باشید در ایجاد لوگوی خود

منابع :

https://fr.wikipedia.org/wiki/Internet_Explorer

https://www.thewindowsclub.com/evolution-of-the-internet-explorer-logo-through-the-years